Přestože je akreditace poměrně složitý proces, nemocnice ji úspěšně získala už posedmé. „Považuji to za skvělý výsledek a potvrzení obrovského úsilí našich zaměstnanců, kteří mají snahu zdravotní péči o pacienty neustále zlepšovat s jasným cílem, aby se u nás cítili komfortně a bezpečně. Chtěl bych jim proto i touto cestou poděkovat,“ říká předseda představenstva Nemocnice Šumperk JUDr. Martin Polach.
Tým České společnosti pro akreditaci tvoří zkušení lékaři, nelékařští zdravotníci a techničtí pracovníci ve zdravotnictví. Auditoři v nemocnici prošli velkou část oddělení a dalších pracovišť a pečlivě zkoumali veškeré postupy personálu. Zaměřovali se například na nakládání s léčivy, na vedení zdravotnické dokumentace, na komunikaci personálu v rizikových situacích, ale nahlédli například i do technického a stravovacího provozu a zaměřili se rovněž na pacientskou stravu. „Auditoři hovořili se zaměstnanci, kontrolovali vnitřní předpisy a sledovali naše pracovní postupy. Zkontrolovali také personální zabezpečení zdravotní péče nebo zdravotnickou techniku, aby získali detailní přehled o celé nemocnici,“ přibližuje vedoucí oddělení řízení kvality Nemocnice Šumperk Ing. Martina Klimková, MBA.
Získaný certifikát kvality má platnost tři roky. I kvůli neustále měnící se legislativě se ale podle Martiny Klimkové musí nemocnice na akreditaci připravovat v podstatě kontinuálně: „Je to takové naše nekonečné úsilí o to, jak pečovat o naše pacienty co nejlépe, s dodržením předem stanovených a námi popsaných pravidel. Mezi obdobími jednotlivých akreditačních šetření se v nemocnici zabýváme novými projekty a vytváříme takové postupy, abychom naši péči o pacienty poskytovali v první řadě kvalitně a bezpečně.“ Ačkoliv je akreditace nesmírně složitý proces, zapojuje se do něj nemocnice zcela dobrovolně. Je to podle ní i věc prestiže a vzkaz nejen veřejnosti, ale třeba i externím lékařům nebo zdravotním pojišťovnám. „Také v běžném životě se potkáváme s tím, jak drahá může být nekvalita. A akreditace je takový externí pohled, který nám a veřejnosti dává zpětnou vazbu a potvrzení, že to děláme správně,“ uzavírá vedoucí oddělení řízení kvality.