Tým České společnosti pro akreditaci tvoří zkušení lékaři, nelékařští zdravotníci a techničtí pracovníci ve zdravotnictví. Auditoři v nemocnici prošli velkou část pracovišť a pečlivě zkoumali veškeré postupy personálu. Zaměřovali se například na nakládání s léčivy, na resuscitační pomůcky, na vedení zdravotnické dokumentace, na komunikaci personálu v rizikových situacích, ale nahlédli například i do prádelenského a stravovacího provozu a zaměřili se i na pacientskou stravu. „Auditoři mimo jiné hovořili se zaměstnanci, pacienty a dokonce i s jejich blízkými. Kontrolovali vnitřní předpisy, sledovali pracovní postupy. Aby měli dokonalý přehled o celé nemocnici, zkontrolovali také personální zabezpečení zdravotní péče, zdravotnickou techniku, záznamy o kontrolách a údržbě a dokonce se zaměřili i na budovy a okolní prostředí,“ popisuje manažerka kvality Martina Klimková.
Nemocnice úspěšně obhájila akreditaci už posedmé. A ačkoliv má akreditace získaná v polovině listopadu platnost další tři roky, nesmí nemocnice podle Martiny Klimkové „usnout na vavřínech“. „Na akreditaci se jako nemocnice připravujeme kontinuálně. Je to takové naše nekonečné úsilí o to, jak pečovat o naše pacienty co nejlépe, s dodržením předem stanovených a námi popsaných pravidel. Mezi obdobím jednotlivých akreditačních šetření se v nemocnici zabýváme novými projekty a vytváříme takové postupy, abychom naši péči o pacienty poskytovali v první řadě kvalitně a bezpečně,“ vysvětluje manažerka kvality. Nemocnice si podle ní zakládá na tom, aby v rámci péče o pacienty maximálně snížila riziko vzniku možného pochybení. Má proto detailně popsány standardy s těmi nejdůležitějšími a nejrizikovějšími procesy, podle nichž pak zaměstnanci pracují. Každý zaměstnanec, který nastoupí do nemocnice, podstupuje tzv. adaptační proces. V rámci něj se učí, jak má při své činnosti postupovat pod vedením zkušeného školitele, kterého však nemá k dispozici napořád, takže po skončení adaptačního procesu ví, kam pro radu a pomoc nahlédnout.
Ačkoliv je akreditace nesmírně složitý proces, zapojuje se do něj nemocnice zcela dobrovolně. Je to podle ní i věc prestiže a vzkaz nejen veřejnosti, ale třeba i zdravotním pojišťovnám. „Také v běžném životě se potkáváme s tím, jak drahá může být nekvalita. A platí to i pro zdravotnictví, v rámci kterého se snažíme chránit cenné zdraví a životy našich pacientů. A akreditace je takový externí pohled, který nám i veřejnosti dává zpětnou vazbu a potvrzení, že to děláme správně,“ uzavírá Martina Klimková.