AMBULANCE
ODDĚLENÍ
Pro pacienty a návštěvníky
Lékárna
ORIENTAČNÍ PLÁN AREÁLU
Sociální služby poskytujeme za úhradu ve sjednaném rozsahu, a to uživatelům převážně seniorského věku, kteří již nevyžadují další ústavní zdravotní péči, ale vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nejsou schopni se obejít bez pomoci fyzické osoby.
Tato služba je poskytována pouze do doby, než je uživateli zajištěno umístění v pobytovém zařízení sociálních služeb, např. v domově pro seniory, domech s pečovatelskou službou, nebo je zabezpečena pomoc osobou blízkou mimo zdravotnické zařízení. Přednostně je sociální služba poskytována pacientům, kteří jsou dlouhodobě hospitalizováni na ošetřovatelském úseku Nemocnice Šumperk. Poskytováním služeb se snažíme podpořit důstojný a co nejvíce samostatný život uživatelů, kteří nemohou žít ve svém vlastním prostředí z důvodu snížené soběstačnosti a omezené schopnosti sebepéče a péče o domácnost.
Platba za ubytování činí u jednolůžkového pokoje 210 Kč/den, u pokoje s více lůžky 200 Kč/den, za stravu 170 Kč/den + náklady za poskytování péče (příspěvek na péči). V případě, že uživatel nemá vlastní příjem nebo jeho příjem nepostačuje k úhradě nákladů na sociální službu, je možné uzavřít smlouvu o spoluúčasti s osobou blízkou. Od přijetí uživatele sociální služby se stává příjemcem příspěvku na péči Nemocnice Šumperk a.s., Nerudova 640/41, č. účtu: 1055003238/5500. Povinností uživatele, příp. osoby blízké, je oznámit do 8 dnů tuto změnu, rozhodnou pro vyplácení příspěvku na péči, na příslušném úřadu práce. Uživateli musí po zaplacení pobytu a stravy zůstat alespoň 15% jeho příjmu. Pokud je příjem nižší, zavazuje se osoba blízká přispívat na úhradu. V případě dlouhodobějšího přerušení sociální služby (např. z důvodu akutní hospitalizace, propustky), hradí uživatel poskytovateli režijní náklady ve výši 200 Kč/den nebo je služba po dohodě ukončena.
Ošetřovatelskou a sociální péči zajišťuje kvalifikovaný personál podle zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách 24 hod. denně. Každý uživatel má svého klíčového pracovníka. Klíčový pracovník se zajímá o osobní přání uživatele, jeho cíle a potřeby a pomáhá mu v jejich uskutečňování. Spolu s uživatelem vytváří individuální plán sociální služby a pravidelně s uživatelem hodnotí naplňování osobních cílů. Při poskytování sociálních služeb vycházíme tedy ze skutečných potřeb a osobních cílů uživatele.
Péče o uživatele je zaměřena na:
Uživatelé mohou za úhradu využívat služeb kadeřníka, pedikérky či fyzioterapeuta.
Při vyžádání vyjádření o zdravotním stavu uživatele informuje osoba blízká praktického lékaře o sjednané sociální službě tak, aby praktický lékař mohl předepsat léky a pomůcky. Lékařskou péči, včetně předepisování léků, pomůcek pro inkontinentní uživatele a jiné zdravotnické pomůcky, předepisuje uživateli jeho stávající praktický lékař (doplatky za léky hradí uživatel). Lékařská služba je zajištěna 24 hodin denně. Při zhoršení zdravotního stavu jsou uživatelé ošetřeni lékařem, podle potřeby jsou přeloženi na ošetřovatelské nebo akutní lůžkové oddělení nemocnice.
Informace a potřebné administrativní úkony související s vyřízením žádosti zajišťuje zdravotně sociální pracovnice po telefonické nebo ústní domluvě.